Have a bad memory.

忘れっぽい自分へ向けた記事

TOEIC - RANK A 単語と例文 36 ~ 70 (単語総数301語)

036.

sensible

形: 賢明な、分別のある

It was sensible for her not to lead him money.

彼にお金を貸さなかった彼女は賢明だった。

037.

tissue

名: ティッシュペーパー

I need a tissue to blow my nose.

鼻をかむのにティッシュペーパーが必要です。

038.

weep

動: 泣く

Jill started to weep when she realized that she had lost her way.

ジルは道に迷ったと気づいたとき泣きだした。

039.

acquire

動: …を獲得する、得る

He tried hard to acquire the information he needed.

彼は必要な情報を得るために一生懸命頑張った。

040.

cabinet

名: 戸棚、陳列棚

The vase was displayed in a glass cabinet.

その花瓶はガラス棚の中に陳列されていた。

041.

cheat

動: 不正をする、ごまかす

He cheated on the mid-term exam.

彼は中間テストでカンニングした。

042.

greedy

形: 貪欲な

He was so greety that he ate all the food by himself.

彼はとても貪欲で、全ての食べ物を独りで食べてしまった。

043.

faithful

形: 誠実な

I'm sure Ken is going to be a faithful husband.

ケンは誠実な夫になると、私は確信しています。

044.

horseback

名: 馬の背

I rode horseback for the first time in Hokkaido.

私は北海道で初めて馬に乗りました。

045.

playgrund

名: 運動場

There were no children in the playground.

その運動場には子供がいなかった。

046.

round-trip

名: 往復旅行(切符)

How much is a round-trip to London?

ロンドンへの往復切符はいくらですか。

047.

slender

形: わずかな、乏しい

The prospects for his promotion are slender.

彼が昇進する見こみはわずかだ。

048.

stationery

名: 文房具

We get things like stationery at the supermarket.

私たちは文房具のようなものはスーパーマーケットで買います。

049.

symptom

名: 症状

The boy was showing the symptoms of measles.

その少年は、はしかの症状を示していた。

050.

valid

形: 有効な

My passport is valid for 10 years.

私のパスポートは10年間有効です。

051.

white-collar

形: 頭脳労働(者)の

He prefers a white-collar job to a blue-collar job.

彼は肉体労働より頭脳労働の仕事を好みます。

052.

bakery

名: パン屋

Please get a loaf of bread at the bakery.

パン屋で角食を一斤買ってきてください。

053.

generous

形: 寛大な

It is generous of him to give all of us presents.

私たちみんなにプレゼントをくれるなんて、彼は寛大だ。

054.

inconvenient

形: 不便な

I found it inconvenient to live in the suburbs.

私は郊外に住むのは不便だと思いました。

055.

jail

形: 刑務所

The man has just been released from jail.

その男は刑務所から出てきたところです。

056.

mosquito

名: 蚊

I got bitten by mosquitos in the garden bushes.

私は庭の茂みの中で蚊に刺されました。

057.

preference

名: 好み

I have a preference for taller men.

私は背の高い男が好みだ。

058.

reasonable

形: 相応な、正当な

Do you think the price of this ring is reasonable?

この指輪の値段は妥当だと思いますか。

059.

surface

名: 表面、水面

The surface of the lake looked calm from a distance.

湖の水面は、遠くから見ると穏やかに見えた。

060.

adjust

動: …を調節する

You don't need to adjust the focus of this camera.

このカメラのピントは調節する必要がありません。

061.

head

動: 向かう

Where are you heading for?

どこへ行くんですか。

062.

smart

形: 頭の良い

She is the smartest student in this class.

彼女はこのクラスで一番頭のよい生徒です。

063.

confusing

形: 混乱させる、訳のわからない

His instructions were so confusing I didn't know what to do.

彼の指示は訳がわからなかったので、何をすべきかわからなかった。

064.

differ

動: 異なる

You differ from me very much on this point.

あなたはこの点において、私と大きく異なります。

065.

employee

名: 従業員

Three hundred employees were laid off due to the recession.

不景気のため、300人の従業員が解雇された。

066.

hesitate

動: 躊躇する、ためらう

She was so shy that she hesitated to talk to the guy.

彼女はとても内気なので、その男の子としゃべるのをためらった。

067.

dry-clean

動: …をドライクリーニングする

You should dry-clean the sweater, or it might shrink.

そのセーターはドライクリーニングしないと縮むかもしれませんよ。

068.

guarantee

動: …を保証する

I can't guarantee your safety during the expedition.

私は探検中あなたの安全を保障できません。

069.

flu

名: 流感、インフルエンザ

A bad flu is going around my school.

悪いインフルエンザが私の学校で流行っています。

070.

insult

動: …を侮辱する

Don't insult me by offering me money.

私にお金を与えることで、私を侮辱しないでください。